Udveksling Danmark-Holland

Vi er partnerskabsskole med hollandsk skole

Lyngby Friskole er blevet partnerskabsskole med den hollandske bilinguale skole Brokelede.

Vores privatskole værner om både faglighed og trivsel blandt vores elever. Vi lægger vægt på det gode fællesskab – ikke kun mellem elever og lærere, men også hvad angår andre fællesskaber. Det kan for eksempel være fællesskaber blandt vores elever og lærere med andre lande og kulturer – som for eksempel Holland.

Privat indkvartering af elever og lærere

At vi er partnerskabsskole med Brokelede i Holland betyder, at der på 8. årgang er obligatorisk udveksling med elever og lærere fra skolen.

Helt konkret betyder det, at vi hvert år er værter for ca. 25 hollandske elever og deres lærere i fem dage. Værtskabet indebærer også privat indkvartering af både elever og lærere. Herefter ser vi frem til at besøge dem i foråret.

Uger med fokus på sprog, kultur, venskaber og sociale færdigheder

I de uger, hvor vi har udveksling med den hollandske skole, har vi et særligt stort fokus på både sprog og kultur. Det er samtidig uger, hvor nye venskaber udvikles, og hvor sociale færdigheder øves. Udvekslingen har således ikke kun et fagligt formål, men i høj grad også et socialt formål.

Kontakt os om udveksling med Brokelede

Har du spørgsmål angående vores udveksling med den hollandske skole Brokelede, er du velkommen til at kontakte os (uanset om spørgsmålene retter sig mod den private indkvartering i Danmark eller i Holland). Vi har elever fra Lyngby, Rudersdal, Gentofte og mange flere byer.