Lejrskole og studietur​

Lejrskoler

På Lyngby Friskole går vi meget op i fællesskabet. Derfor afholder vi lejrskoler for børnene på de forskellige årgange til og med 6. klasse. Vi oplever, at lejrskolerne styrker klassens sammenhold også på tværs af årgangene i indskolingen og det styrker de enkelte elevers selvværd og selvforståelse. Der er forældrebetaling til alle lejrskolerne.

Hvert andet år tager eleverne fra 0. – 3. klasse på fælles lejrskole med to overnatninger.

I 4. klasse tager vi på hyttetur et sted på Sjælland med to overnatninger.

I 6. klasse går turen til Arla MADlejr. Vi ansøger hvert år om at få vores 6. klasse med på Arla's MADlejr. Der er dog ingen garanti, at vores skole får plads hvert år. Hvis vi ikke får plads tager eleverne på hyttetur med tre overnatninger.

I 7. klasse tager vi på lejrskole med 4 overnatninger et sted i Danmark.

I 8. klasse har vi udveksling med vores hollandske partnerskabsskole Brokelede – se evt. mere under menupunktet ”Udveksling”.

I 9. klasse tager vores elever på studietur til udlandet sammen med deres lærer. Turen er sat til at vare en uge og kunne f.eks. gå til Barcelona eller Budapest, hvor eleverne får lejlighed til at stifte bekendtskab med byens kultur. Det kunne også være en vandretur i Sverige, hvor elevernes udholdenhed og grænser prøves af. Studieturen, der er obligatorisk koster max. to måneders skolepenge.