Evaluering af skolen​

UMV - Undervisningsmiljøvurdering

I efteråret 2022 har vi på Lyngby Friskole ladet alle skolens elever udfylde en standardiseret miljøvurdering udarbejdet med udgangspunkt i Dansk Center for Undervisningsmiljø, DCUM.

Denne er sammenholdt med den undersøgelse vi i oktober 2021 lavede i forbindelse med Udviklingsrådsmødet. Den samlede UMV - Undervisningsmiljøvurdering kan ses her:

Karakterer og overgangsfrekvens til ungdomsuddannelser

Lyngby Friskole tilbyder afgangsprøve i 9. klasse, dog fritaget for kristendom.

Ift. den nye praktisk/musiske eksamen i 8. klasse (fra skoleåret 2021/2022) udbyder Lyngby Friskole billedkunst.

Lov om gennemsigtighed og åbenhed foreskriver, at det for grundskoler skal sikres, at de givne karakterer på skolen er oplyst til borgere på en let tilgængelig måde på skolens hjemmeside.

​Tryk på følgende link for at tilgå undervisnings-ministeriets hjemmeside (uvm.dk) for at se Lyngby Friskoles karaktergennemsnit og overgangsfrekvens til ungdomsuddannelser:

Tilsynserklæring

Lyngby Friskoles tilsynsførende hedder Heidi Theilmann Schmidt. Hun er valgt af skolens forældre og skal hvert år skrive en erklæring til forældrekredsen og skolens bestyrelse med en vurdering af om skolens undervisning står mål med, hvad der almindeligvis kræves i folkeskolen. Erklæringen som skal offentliggøres på alle friskolers hjemmeside kommer her: