Cambridge engelsk – for 9. klasses elever

​Vi er Cambridge Associate School

Lyngby Friskole blev i 2015 certificeret ”Cambridge Associate School”. Det betyder, at eleverne supplerer deres 9. klasses fagpakke med et internationalt fag fra Cambridge; English as a second language. Undervisningen og eksamen foregår på engelsk.

På Lyngby Friskole er undervisningen i Cambridge-engelsk obligatorisk for 9. klasse. Cambridge eksamen er valgfri – her pålægges et deltagergebyr. Efter deltagelse i eksamen modtager man et certifikat fra Cambridge.

Hvad kan et bevis i Cambridge-engelsk bruges til?

Et prøvebevis i Cambridge-engelsk kan være nyttigt i flere forskellige situationer både umiddelbart efter 9. klasses afgangseksamen og senere i livet. Beviset kan blandt andet bruges til følgende:

• ​At søge optagelse på danske såvel som internationale uddannelsesinstitutioner, herunder både udenlandske gymnasier og universiteter
  • ​At søge om studievisum i Australien
  • ​At bevise sine sproglige kvalifikationer på arbejdsmarkedet i både ind- og udland.

Mange arbejdspladser, herunder både danske og internationale, anerkender Cambridge-engelsk som bevis for, at man er sprogligt kvalificeret. Vi har elever fra Lyngby, Rudersdal, Gentofte og mange flere byer.

Kontakt skolen

Ring til Lyngby Friskole på: 4588 7576

eller send en mail til kontor@lyngbyfriskole.dk

Henvendelser besvares hurtigst muligt.

Lyngby Friskole

CVR​: 54933614