Velkommen til Lyngby Friskole

​"På Lyngby Friskole får hver enkelt elev mulighed for at udvikle sig i et trygt og inkluderende miljø, hvor ansigterne er kendte på tværs af årgangene. Vi tror på, at et trygt og nært miljø skaber den bedste ramme for elevernes faglige og sociale udvikling. Vi udvikler børn, der kan li' at lære og som tager ansvar for dem selv og deres medmennesker." Maiken Malmgren, Skoleleder på Lyngby Friskole.

En privatskole med overskud

Lyngby Friskole er en mindre privatskole tæt ved S-toget og den nye letbane. Vi ønsker at skabe en tryg ramme for elevernes faglige og personlige udvikling, hvor det er muligt at dyrke det specielle ved eleverne, så de kan blive stærkere og være klar til at håndtere udfordringer, når de kommer. Det tætte fællesskab på tværs af årgangene skaber et stærkt fundament for skolens målrettede arbejde med trivsel i alle klasser. Vores undervisning følger de fælles mål og vores elever går til de samme afgangsprøver som i folkeskolen.

Grundlaget for læringen og samværet på Lyngby Friskole bygger på begreber som fællesskab, hjerterum, tillid og gensidig respekt. Børn og voksne viser hensyn til og respekt for hinandens forskelligheder. Vi har ét spor fra 0.-9. klasse og tilstræber at have 18 elever pr. klasse i indskolingen, 19 elever pr. klasse på mellemtrinnet og 20 elever pr. klasse i udskolingen. Det giver et nært og trygt miljø i de enkelte klasser og det betyder, at eleverne oplever at blive set og hørt, og at de meget hurtigt ved skolestart oplever et tilhørsforhold til skolens personale og de andre elever på skolen. Vi har elever fra Lyngby, Rudersdal, Gentofte og mange flere byer.

Læs mere om nogle af vores tiltag her:

- Cambrigde-engelsk

- Udveksling